Sunet pentru filmarea evenimentelor LIVE

Muzicienii sunt răsfățați!...

   ....inregistrează single-uri și albume în studiouri aranjate acustic, pline cu echipamente scumpe și ingineri de sunet foarte bine pregătiți. Mai apoi, trec zile sau săptămâni mixând, editând și masterând pentru a obține sunetul perfect.  Când angajeaza un videograf pentru a-și filma performanța, se așteaptă la aceeași calitate a sunetului. De ce nu? Care este problema?

   Este posibil ca un videograf să înregistreze un sunet bun dacă există o echipă audio-video la fața locului care le poate oferi o conexiune directa cu mixerul de pe care se reda muzica.

   Potentiale probleme ce pot aparea:

  Inginerul trebuie să fie capabil să-i spună videografului dacă furnizează semnal la nivel de linie sau la nivel de microfon. Setările greșite ale camerei vor produce fie un volum insuficient, fie un sunet distorsionat. 

  Chiar dacă videograful este prezent în timpul verificării sunetului, mediul este de obicei foarte diferit la momentul începerii spectacolului. În acel moment, este dificil să refaceti sunetul  și să filmați videoclipuri de calitate în același timp.

  În timpul evenimentului, sunetul ambiental este adesea foarte puternic, ceea ce face dificil pentru videograf să audă sunetul din căști și nu isi da seama dacă există probleme.

  Unele locații au consolele de mixare configurate pentru a compensa acustica camerei, mărind unele frecvențe și reducând altele.

  Este posibil ca un loc mic sau mare să nu rezoneze cu  anumite instrumente, cum ar fi tobe, deoarece acestea nu necesită amplificare. Din acest feed înregistrat pe placă ,îi lipsesc instrumente importante.

  Pentru a obține prim-planuri bune și imagine din mai multe unghiuri, va fi necesar să angajați mai mulți videografi sau să acceptați riscurile ca un singur videograf să opereze două camere, lăsând-o nesupravegheată pe cea care înregistrează sunetul.

 

   Camere video și sunet

  S-ar putea să vă întrebați „De ce să nu folosiți doar microfoanele încorporate în camerele video sau să-l puneți pe videograf să aducă microfoane suplimentare?” Ei bine, acestea nu sunt ( aproape ) niciodată cea mai bună opțiune.

  Microfoanele încorporate în camerele video nu sunt niciodată la fel de bune ca microfoanele separate alese special pentru situați in sine. Acesta este motivul pentru care un videograf bun va folosi întotdeauna microfoane externe pentru sunet . Cu toate acestea, majoritatea camerelor au doar două intrări audio, așa că, dacă nu lucrează cu o gamă largă de camere, numărul de microfoane este foarte limitat.

  Microfonul trebuie să fie în cea mai bună pozitie posibilă pentru a capta cel mai bun sunet. Cea mai bună pozitie pentru camera video este rareori cea mai bună pozitie pentru microfon. Un microfon pe o cameră va capta o mulțime de sunete ale publicului, inclusiv aplauze și urale, dar nu suficient de bună calitate audio a spectacolului. Videograful ar putea completa cu un microfon wireless pe scenă, dar nu poate face o treabă bună prin capturarea mai multor interpreți.

  La un moment dat, este posibil să ceri unui singur profesionist să facă prea multe lucruri deodată. Unii vor încerca, dar dacă întâmpină vreo problemă, vei fi nemulțumit de rezultat.

  În primul rând, videograful cu care lucrezi trebuie sa aiba cât mai multe informații despre așteptările tale și despre performanță și locație. Înregistrarea unei orchestre într-o sală de concert pentru ca dirijorul să o revizuiască mai târziu este foarte diferită de înregistrarea unei orchestre similare într-o sală de sport pentru ca părinții să o păstreze și să o împărtășească. Informațiile utile includ: interpreții, instrumentele și locațiile acestora, designul și acustica sălii, sistemul de sunet și amplificarea,  dimensiunea și tipul de public așteptat.

 Luați în considerare dacă utilizarea sunetului locației poate fi eliminat sau minimizat. La un scurt videoclip cu momente importante poate folosi adesea muzică preînregistrată. O piesă muzicală de fundal poate fi uneori amestecată cu sunetul evenimentului în timpul editării.

  Dacă sunetul este important, bugetați pentru un profesionist audio, pe lângă video. Partea audio este un domeniu diferit, care necesită pregătire, abilități și echipamente diferite. O opțiune cu costuri mai mici ar fi ca compania audio-video de la eveniment să facă o înregistrare, dar se vor concentra pe obținerea unui sunet bun pentru publicul live, așa că acesta este un compromis.

 Cunoașteți suficient despre echipamente și personal pentru a avea așteptări rezonabile. Este nerealist să ne așteptăm ca un singur videograf să opereze mai multe camere și, în același timp, să monitorizeze o serie de microfoane pentru a completa atunci când tobele nu sunt amplificate. Dacă nu se face o înregistrare cu mai multe piese cu fiecare dintre instrumentele înregistrate pe piese separate, nu va fi posibilă editarea ulterioara a sunetului unui interpret care a greșit în timpul evenimentului.

 

Credit: www.tonalvision.com